آمریکا کشوری پهناور و با جامعه ای از فرهنگ های چند ملیتی است و همواره جهت مهاجرت و اقامت مورد توجه متقاضیان بوده است. با توجه به نوع اقتصاد آمریکا که از نوع سرمایه داری است و توسعه ی اقتصادی این کشور نیز بر مبنای همین امر شکل گرفته است، به همین دلیل مهاجرانی که قصد اقامت در آمریکا را دارند نیز یکی از روش های اقامتیشان، کسب اقامت به روش سرمایه گذاری است. مهاجرین بسیاری آمریکا را به عنوان مقصد اصلی اقامت خود در نظر می گیرند اما این که چگونه باید به این کشور مهاجرت نمود و بهترین گزینه ها برای اخذ اقامت آمریکا کدام ها هستند جای بررسی و بحث دارد.

اخذ اقامت آمریکا با روش سرمایه گذاری، تقریبا سریع ترین و آسان ترین روش مهاجرتی به این کشور شناخته شده است و پروسه ای در حدود 18 ماهه را در پی دارد. از مزایای این روش، عدم نیاز به مدرک زبان و دانش زبانی است و تحصیلات عالیه و دانش تخصصی و مدیریتی نیز ضروری نمی باشد. برای اخذ این نوع اقامت فرد متقاضی باید اثبات نماید که مبلغی در حدود 1000000 دلار از راه های قانونی به دست آورده است و می تواند برای سرمایه گذاری در پروژه های بازرگانی، تجاری و یا عمرانی در آمریکا متعهد گردد.

برای اقدام جهت اخذ اقامت به این طریق مدارک و اسناد لازم باید آماده و ارایه گردد. در این روش پس از اخذ موارد قانونی لازم و ورود به خاک آمریکا، بعد از دوسال، فرد متقاضی اقامت دائم آمریکا را دریافت خواهد کرد.

مزایای اقامت از طریق سرمایه گذاری:

  • عدم نیاز به مدرک زبان و دانش تخصصی و تحصیلات عالیه در سطح بالا
  • نبود شرط سنی برای متقاضیان
  • دریافت سریع تر اقامت و شهروندی
  • امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر 21 سال
  • اقامت طولانی مدت و اخذ اقامت ارزان تر

اقامت در آمریکا با روش های متعددی امکان پذیر است اما با توجه به متفاوت بودن پروسه های اخذ ویزای تحصیلی و لزوم بررسی قبل از اقدام به اخذ اقامت، لازم است تا پرونده ی مدارک متقاضی به طور کامل بررسی و صحت آن ها توسط وکلای مهاجرت تایید شود و با توجه به روند جدید اخذ اقامت که هر سال تعیین و اعلام می گردد، طی کردن مراحل اخذ آن، نیازمند مشاوره با وکلا و آژانس های مهاجرتی معتبر و مجرب می باشد تا در روند انجام این کار خللی وارد نیامده و کلیه ی مدارک و مستندات لازم به طور حرفه ای و کامل تکمیل و ارسال گردد. با توجه به عدم آشنایی بیشتر افراد با این نوع درخواست ها بهتر است قبل از هر اقدامی با وکلای زیربط تماس گرفته و مشاوره نمایید. افسران مصاحبه کننده ی سفارت معمولا نسبت به برخی موارد در پرونده حساس هستند و چنانچه فرد بدون اطلاع و آکاهی اقدام نماید احتمال رد شدن درخواست اقامت بسیار بالا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید.