منظور از بورسیه ی تحصیلی یا اسکالر شیپ، در واقع، کمک هزینه های مالی است که دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، به دانشجویان ارایه می نمایند. این کمک هزینه ها اغلب بدون نیاز به باز پرداخت بوده و از سوی دولت ها و یا سازمان های خیریه به دانشجویان اعطا می گردد. هدف از ارایه ی این نوع کمک هزینه ها یا بورسیه، تامین هزینه های دانشجویان و ترغیب افراد به تحصیل و یکسان سازی شرایط تحصیل برای تمام افراد داوطلب می باشد.

این کمک هزینه ها درجات و مبالغ متفاوتی دارند و به نسبت دانشگاه ها، مقطع، رده بندی و سطح دانشجویان، تعیین شده و به صورت ترمیک یا سالانه به دانشجویان پرداخت می شود. و برای تمام رشته های درسی معمولا این بورسیه ها قابل اخذ هستند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی معمولا در مقاطع پایین تر نیاز به ارایه ی مدارک مبنی بر صلاحیت علمی مورد نیاز می باشد و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، معمولا بورسیه ها به صورت کامل و بدون پیش شرط ارایه می گردد. اما در این خصوص هر دانشگاه و هر کشوری قوانین خاص خود را دارا می باشد و برای اقدام جهت اخذ بورسیه ی تحصیلی در هر مقطع بایستی از طریق کشور و دانشگاه مقصد اطلاعات کامل و شرایط اخذ بورسیه استعلام گردد.

میزان بورسیه و نوع بورسیه ی تعلق یافته برای هر رشته و دانشگاه معمولا در زمانبندی های از پیش اعلام شده در سایت های دانشگاهی کشورهای مختلف درج می شوند و از طریق فرم های موجود برای درخواست در این سایت ها میتوان برای اخذ بورسیه ی تحصیلی اقدام نمود. بدیهی است که هر نوع اقدامی باید با مطالعه و مشاوره ی کامل با افراد و وکلای مجرب انجام گیرد و تمامی مدارک و مستندات علمی و پژوهشی باید ترجمه و آماده ی ارایه به دانشگاه مقصد باشند. مدارکی از قبیل، مدارک تحصیلی، مدرک زبان، گواهینامه های علمی و تخصصی، گواهینامه های مقالات چاپ شده و … می توانند در روند اخذ پذیرش و دریافت بورسیه ی تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور بسیار مفید واقع شوند و دانشجویان را در طی مراحل و مدارج تحصیلی یاری کنند.

یکی از عوامل تاثیر گذار در اخذ بورسیه ی تحصیلی، داشتن مدرک زبان و مقالات علمی – پژوهشی و I.S.I می باشد و نیز امکان توضیح و انگیزه ی ادامه تحصیل نیز می تواند در پذیرش یا رد دانشگاه های مورد نظر موثر واقع شود. برای اخذ بورسیه یا اسکالر شیپ باید در زمانبندی های اعلام شده ی هر دانشگاه و به موقع اقدام شود و تمام مراحل به صورت قانونی و بهترتیب طی گردد. جهت دریافت هر نوع اطلاع و نیز آگاهی از روند پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه باید کلیه ی مراحل ثبت تا دریافت توسط افراد مجرب و یا آژانس های مهاجرتی دارای وکلای مجرب انجام پذیرد تا خللی در پروسه ی مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید.