کشور ترکیه که کشوری اوراسیایی و با فرهنگی چند ملیتی است، برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل یکی از گزینه های کم هزینه و سریع از لحاظ اخذ ویزای تحصیلی به شمار می رود. این کشور از جمله کشورهایی است که هزینه ی تحصیل در آن کمتر است و سطح دانشگاه های بالایی دارد و به دلیل کیفیت خوب آموزشی و نیز اسکالرشیپ ها و بورسیه های دانشجویی، برای دانشجوهای ایرانی یک مزیت محسوب می شود و گزینه ی مناسبی برای مهاجرت تحصیلی است. برای ورود به دانشگاه های ترکیه، دانش زبان ترکی استانبولی و انگلیسی یکی از الویت ها است و با توجه به این که اکثرا زبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه، ترکی است، دوره هایی رایگان برای متقاضیانی که به این زبان آشنایی ندارند برگزار می شود.

برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، شرکت و پذیرش در دوره های زبان ترکی استانبولی اولین قدم به شمار می رود. و بعد از طی دوره ی آموزشی و اخذ تاییدیه از آموزش و پرورش ترکیه یا دانشگاه های مقصد باید جهت اخذ ویزای تحصیلی به سفارت یا کنسولگری های ترکیه در ایران مراجعه شود. ویزای تحصیلی کشور ترکیه دارای اعتباری یک ساله است و دانشجویان باید پیش از اتمام اعتبار حداقل یک ماه قبل از اتمام کامل آن، جهت تمدید به سفارت یا ادارات امنیت ترکیه مراجعه نمایند.

همانند سایر پروسه های اخذ ویزا، دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نیز می تواند زمانبر یا سریع باشد و این مورد بستگی به ارایه ی مدارک کامل و طی کردن پروسه ی اخذ به صورت منظم دارد.

برخی از موارد و مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی ترکیه به شرح زیر است:

– فرم تقاضا برای اخذ ویزای تحصیلی
– نامه ی پذیرش دانشگاه مقصد
– مدارک هویتی و شناسنامه ای
– کپی صفحه اول پاسپورت با اعتبار حداقل یک سال
– مدارک تخصصی و علمی معتبر با ترجمه رسمی و مهر دادگستری
– مدارک زبان ( در صورت وجود )

تحصیل در ترکیه با روش های متعددی امکان پذیر است اما با توجه به متفاوت بودن پروسه های اخذ ویزای تحصیلی و لزوم پذیرش تحصیلی قبل از اقدام به اخذ ویزا، لازم است تا پرونده ی مدارک متقاضی به طور کامل بررسی و صحت آن ها توسط وکلای مهاجرت تایید شود و با توجه به روند جدید اخذ ویزا که هر سال تعیین و اعلام می گردد، طی کردن مراحل اخذ آن، نیازمند مشاوره با وکلا و آژانس های مهاجرتی معتبر و مجرب می باشد تا در روند انجام این کار خللی وارد نیامده و کلیه ی مدارک و مستندات لازم به طور حرفه ای و کامل تکمیل و ارسال گردد. با توجه به عدم آشنایی بیشتر افراد با این نوع درخواست ها بهتر است قبل از هر اقدامی با وکلای زیربط تماس گرفته و مشاوره نمایید. افسران مصاحبه کننده ی سفارت معمولا نسبت به برخی موارد در پرونده حساس هستند و چنانچه فرد بدون اطلاع و آکاهی اقدام نماید احتمال رد شدن درخواست ویزا بسیار بالا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید.