اروپا قاره ای زیبا و با تمدن هایی متنوع است که هر یک تاریخ و پیشینه ای متفاوت را بیان می کنند. بیشتر افرادی که خواهان مهاجرت به اروپا هستند، جوانان تحصیل کرده و یا در حال تحصیل هستند که برای استفاده از امکانات موجود علمی و تخصصی وارد کشورهای اروپایی می شوند.

راه های اقامت و مهاجرت به اروپا

برای انتخاب بهترین گزینه برای مهاجرت به اروپا، بهتر است ابتدا با کشورهایی که در این قاره قرار گرفته اند آشنایی داشته و به بررسی قوانین و امکانات مهاجرت به آن ها پرداخته شود. با توجه به این که بیشتر کشورهای اروپایی قوانین تقریبا یکسانی برای مهاجرین در نظر گرفته اند، مطالعه ی ان ها زمان زیادی نیاز نداشته و بررسی کلی در این باب می تواند کافی باشد و باقی راه و روند اخذ اقامت و مهاجرت را باید از طریق وکلای معتبر و قانونی که به تمام ریز و جزییات قوانین آشنا هستند، سپرد.

تغییر همواره سخت است و اگر این تغییر شامل تغییر کشور و محل زندگی باشد، پروسه ای زمان بر و سخت تر خواهد بود و هزینه و امکاناتی نیاز دارد که بایستی از قبل برای آن ها تمهیداتی اندیشیده شود. اغلب مهاجران در ابتدا تلاش بسیاری برای به دست آوردن امکانات اولیه ی زندگی در کشور دوم خود انجام می دهند و بعد از آن به راحتی با قوانین و اصول کاری و زندگی در کشور جدید کنار آمده و به آن عادت می کنند. در اروپا، هزینه های زندگی و مواردی مثل مالیات ها و … پیش بینی شده و در صورت پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیل از دانشگاه ها و یا اقامت کاری این هزینه ها قابل پرداخت بوده و نگرانی زیادی برای مهاجرین ایجاد نمی کند اما اگر به روش های دیگر اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت گردد، تمکن مالی و امکانات بیشتری نیاز دارد که بایستی در نظر گرفته شود.

اقامت در تمام کشورهای اروپایی نیازمند داشتن مهارت و تخصص است و دانش زبان نیز یکی دیگر از گزینه های ضروری مهاجرت به شمار می آید. در برخی کشورهای اروپایی، تسلط به زبان انگلیسی نیز یک مزیت محسوب می شود اما در کنار آن زبان ملی کشور مقصد نیز بایستی فراگرفته شود و در برخی موارد نیاز به ارایه ی مدرک در این خصوص نیز می باشد. کشورهای اروپایی، با توجه به میزان توسعه یافتگی و تخصص، درجه بندی می شوند و هزینه ها و استانداردهای زندگی در هرکشور متفاوت است و می تواند در انتخاب داوطلبان مهاجرت مد نظر قرار گیرد. معمولا، کشورهایی مانند؛ آلمان، انگلیس، سوئیس، کشورهای اسکاندیناوی، فرانسه، اتریش و ایتالیا گزینه های اولیه برای مهاجرت هستند و سایر کشورها در الویت و رده بندی دوم قرار دارند که با توجه به شرایط مهاجرین، نوع مهاجرت از قبیل؛ اقامت کاری، اقامت دایم، اقامت تحصیلی و … تعیین و اقدام می گردد.

جهت انتخاب صحیح و اقدام به موقع و درست، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی، با وکلا و مشاورین مهاجرت که به صورت قانونی در این زمینه ها فعالیت دارند و دارای اعتبار و پیشینه ی مطلوبی نیز هستند، مشاوره و مذاکره گردد تا گزینه ی انتخابی بهتری پیش روی داوطلبان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید.