مهاجرین بسیاری آمریکا را به عنوان مقصد اصلی اقامت خود در نظر می گیرند اما این که چگونه باید به این کشور مهاجرت نمود و بهترین گزینه ها برای اخذ اقامت آمریکا کدام ها هستند جای بررسی و بحث دارد.

مهاجرت به آمریکا به دوصورت امکان پذیر است. دائم و موقت. هر یک از این دو روش اقامتی می تواند برای افرادی مطلوب باشد، اما اگر قصد اقامت دایم در آمریکا را داشته باشید بایستی حتما ویژگی های خاصی نیز دارا باشید که در ادامه به آن ها اشاره خواهدشد.

همه چیز درباره ی گرین کارت و سیتیزن شیپ

گرین کارت نوعی کارت شناسایی به شمار می رود که هویت مهاجر و یک خارجی را در آمریکا به طور خلاصه بیان می کند. این نوع از اقامت کاملا قانونی بوده و توسط دولت آمریکا حمایت می شود.

دارنده ی کارت سبز یا گرین کارت آمریکا، شهروند آمریکایی محسوب شده و م یتواند در این کشور اقامت و کار کند اما تمام این شرایط فقط تا زمانی برقرار است که فرد دارنده ی کارت سبز، هیچ عمل غیر قانونی و خلاف قوانین آمریکا را انجام نداده باشد در غیر این صورت از کشور اخراج شده و تمام حقوق ناشی از گرین کارت نیز حذف می شود.

سیتیزن به شهروندانی گفته می شود که به طورقانونی و قطعی آمریکایی به حساب می آیند و دارای مزایای بیشتری نسبت به افراد دارای گرین کارت هستند.

نکته ی قابل توجه این است که هر دو نوع اقامت و کسب شهروندی در آمریکا امکان پذیر است و با توجه به شرایط و نحوه ی اخذ اقامت هر دو می تواند گزینه ای منطقی برای مهاجرت به آمریکا محسوب شود. البته عده ای نیز از طریق لاتاری سالانه به عنوان سیتیزن آمریکا انتخاب می شوند که این افراد نیز شهروند آمریکا به شمار می روند.

انواع ویزای آمریکا

انواع مختلف ویزاهای اقامتی و مهاجرتی برای کشور آمریکا وجود دارد که با توجه به نوع درخواست و زمانبندی اقامت صادر می شود. به عنوان مثال؛ ویزای خانواده، ویزای شغلی، ویزای تحصیلی و … از انواع ویزاهای قابل دریافت از کشور آمریکا می باشد. در کنار این موارد داشتن مدارک علمی، تخصصی و شغلی، و نیز رزومه و پیشینه ای مطلوب می تواند در پروسه ی اخذ اقامت در آمریکا موثر واقع شود. کلیه ی این مدارک باید معتبر و قابل استناد و اثبات باشد و هیچ نوع تقلب یا کتمان حقیقت در آن ها دیده نشود تا در زمان مهاجرت مشکلی از بابت این موارد پیش نیاید. کلیه ی مدارک بایستی به زبان انگلیسی ترجمه و دارای مهر تایید دادگستری باشند. دانش زبان انگلیسی و مهارت مکالمه به این زبان و ارایه ی مدرک زبان نیز یکی دیگر از نکات قابل توجه در مراحل اخذ اقامت کشور آمریکا می باشد.

با توجه به این که تمام موارد اشاره شده تنها خلاصه ای از روند اخذ اقامت و مهاجرت به آمریکا است، برای هر نوع اقدام، پیشنهاد می شود که با مشاورین و وکلای قانونی و مجرب مهاجرت مشاوره گردد و با توجه به شرایط داوطلبین و با در نظر گرفتن تمام مراحل و پروسه ی اخذ اقامت، نسبت به مهاجرت اقدام گردد تا در روند اخذ اقامت نیز مشکلی گریبانگیر مهاجران نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید.