مهاجرت تحصیلی همواره یکی از گزینه هایی است که متقاضیان بسیاری دارد و انتخاب کشور، رشته و شهر یکی از اصلی ترین مراحل پروسه ی مهاجرت تحصیلی به شمار می رود.

کانادا، به عنوان یکی از کشورهای صادر کننده ی ویزای تحصیلی، یکی از پنج کشور اول در لیست متقاضیان مهاجرت تحصیلی است و با توجه به شرایط ایده آل دانشگاه های کانادا برای اکثر رشته های تحصیلی و نیز رنکینگ بالای جهانی دانشگاه های آن، گزینه ای مناسب برای مهاجرت و ادامه تحصیل می تواند باشد.

تحصیل در کانادا فرصتی فوق العاده برای دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در کشورهای خارجی است و اولین قدم برای ورود به این کشور نیز می تواند محسوب شود و از اینطریق احتمال اشتغال بعد از پایان تحصیل در کانادا نیز بسیار زیاد خواهد بود.

کانادا کشوری تقریبا سرد و دارای فرهنگی متفاوت و جامعه ای چند بومی است و زبان های انگلیسی و فرانسوی هر کدام در این کشور مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین دانش زبان انگلیسی و فرانسوی از الویت های ورود به این کشور است. برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از کشور کانادا، مدارک و اسناد بایستی کامل و بدون هیچ ایرادی و با قابلیت اثبات در اختیار سفارت قرار گیرد و کلیه ی مراحل و مقاطع تحصیلی دارای قوانینی هستند که باید رعایت گردند.

مدارک مورد نیاز اولیه برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا:

1- نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه معتبر علمی و آموزشی
2- اسکن پاسپورت و پاسپورت های قبلی در صورت وجود
3- عکس 4*3 متقاضی به صورت تمام رخ
4- نامه های مرتبط با سوابق علمی، کاری و تحصیلی، مدارک زبان در صورت وجود، و سایر مدارک تخصصی
5- ارایه ی تمکن مالی و لیست دارایی های متقاضی و نامه ی اثبات کلیه ی موارد به ورت معتبر و قانونی
6- فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده و کامل که توسط متقاضی نوشته شده است.

تحصیل در کانادا با روش های متعددی امکان پذیر است اما با توجه به متفاوت بودن پروسه های اخذ ویزای تحصیلی و لزوم پذیرش تحصیلی قبل از اقدام به اخذ ویزا، لازم است تا پرونده ی مدارک متقاضی به طور کامل بررسی و صحت آن ها توسط وکلای مهاجرت تایید شود و با توجه به روند جدید اخذ ویزا که هر سال تعیین و اعلام می گردد، طی کردن مراحل اخذ آن، نیازمند مشاوره با وکلا و آژانس های مهاجرتی معتبر و مجرب می باشد تا در روند انجام این کار خللی وارد نیامده و کلیه ی مدارک و مستندات لازم به طور حرفه ای و کامل تکمیل و ارسال گردد. با توجه به عدم آشنایی بیشتر افراد با این نوع درخواست ها بهتر است قبل از هر اقدامی با وکلای زیربط تماس گرفته و مشاوره نمایید. افسران مصاحبه کننده ی سفارت معمولا نسبت به برخی موارد در پرونده حساس هستند و چنانچه فرد بدون اطلاع و آکاهی اقدام نماید احتمال رد شدن درخواست ویزا بسیار بالا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید.