آمریکا کشوری پهناور با مساحتی در حدود 9.8 میلیون مترمربع و در همسایگی، کشورهای کانادا، مکزیک، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام است. دارای 50 ایالت و نواحی فدرال و قلمروهایی در اقیانوس آرام و کارائیب می باشد. آمریکا دارای آب و هوایی متنوع در اقلیم های مختلف هست و از نواحی استوایی تا نیمه خشک و بیابانی و نیز قطبی و مرطوب تشکیل شده است. جمعیت این کشور در حدود 310 میلیون نفر است و زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی و زبان های اسپانیایی، اروپایی و آسیایی به عنوان زبان های محلی مورد استفاده ی شهروندان این کشور می باشد.

ایالات متحده آمریکا، یکی از کشورهای مقصد برای تحصیل بسیاری از متقاضیان محسوب می شود. این کشور اخیرا محدودیت های بسیاری برای صدور ویزاها اعمال کرده که با توجه به میزان تقاضا بهتر است کلیه ی مراحل زیر نظر وکلای معتبر و مجرب انجام پذیرد تا امکان اخذ ویزا میسر گردد.

برخی از شرایط احراز و امکان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به شرح زیر اعلام شده است:

1- اثبات تمکن مالی برای پوشش کلیه ی هزینه های زندگی و تحصیل در آمریکا
2- اثبات بازگشت قطعی به وطن اصلی بعد از اتمام تحصیلات
3- مصاحبه در سفارت و اخذ تاییدیه
4- ارایه ی کلیه ی مدارک هویتی، تحصیلی، تخصصی و شغلی
5- ارایه مدرک زبان در صورت وجود و یا ارایه ی پذیرش موسسات جهت آموزش زبان پیش از ورود به دانشگاه

امکان اخذ ویزای تحصیلی برای کلیه ی مقاطع تحصیلی از دبیرستان تا دکتری در تمام رشته های تحصیلی در آمریکا وجود دارد. تحصیل در آمریکا با روش های متعددی امکان پذیر است اما با توجه به متفاوت بودن پروسه های اخذ ویزای تحصیلی و لزوم پذیرش تحصیلی قبل از اقدام به اخذ ویزا، لازم است تا پرونده ی مدارک متقاضی به طور کامل بررسی و صحت آن ها توسط وکلای مهاجرت تایید شود و با توجه به روند جدید اخذ ویزا که هر سال تعیین و اعلام می گردد، طی کردن مراحل اخذ آن، نیازمند مشاوره با وکلا و آژانس های مهاجرتی معتبر و مجرب می باشد تا در روند انجام این کار خللی وارد نیامده و کلیه ی مدارک و مستندات لازم به طور حرفه ای و کامل تکمیل و ارسال گردد. با توجه به عدم آشنایی بیشتر افراد با این نوع درخواست ها بهتر است قبل از هر اقدامی با وکلای زیربط تماس گرفته و مشاوره نمایید. افسران مصاحبه کننده ی سفارت معمولا نسبت به برخی موارد در پرونده حساس هستند و چنانچه فرد بدون اطلاع و آکاهی اقدام نماید احتمال رد شدن درخواست ویزا بسیار بالا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید.